Kolibský tankodrom

Autor: Robert Puk | 9.5.2014 o 13:07 | (upravené 9.5.2014 o 13:20) Karma článku: 10,93 | Prečítané:  811x

Ak si chcete vyskúšať svoje SUV alebo Off Road, nemusíte isť v Bratislave ďaleko. Príjdite do vilovej štvrte Koliba časti Kamenné sady a na tankodrome si vyskúšajte svoje auto. Na jeden meter štvorcový tu nájdete najviac rozbitých a totálne zničených ciest. Ale nielen rozbitých, ale vôbec nespravených. Tie betónové panely, ktoré uvidíte na cestách dali kedysi urobiť majitelia pozemkov, pretože predtým podložie tvorila udupaná zem. Nie, žeby to pomohlo, počas dažďov sa cesty menia na odtokové kanále plné vody.

Kolibská ulica. Betónové panely si majitelia okolitých pozemkov dali položiť svojpomocne.Kolibská ulica. Betónové panely si majitelia okolitých pozemkov dali položiť svojpomocne.Foto Robert Puk

Pôvodné chaty a teraz domy v tejto časti síce existujú viac ako 50 rokov, ale samospráva problém výstavby vždy odkladala. Koliba vlastne nikdy nikoho nezaujímala, v Novom Meste sa vždy riešili iné - modernejšie štvrte. Po revolúcii nastal zlom. Smotánkovci objavili túto časť Bratislavy a s podporou radnice sa začala nezmyselná výstavba. Stavebné povolenia sa vydávali ako na bežiacom páse, ani územný plán Bratislavy, ani územné plány zón neplatia. Zastavanosť na pozemkoch je vo viacerých prípadoch 90 percentná (povolená je 30 percentná). Napriek snahám niektorých poslancov vedenie radnice vždy zmietlo zo stola kritiku, nikdy nezaviazalo investorov na budovanie priľahlej infraštruktúry. Takisto snahu poslancov urobiť na Kolibe stavebnú uzáveru, kým sa nedobudujú prístupové cesty, kým sa nerozšíri kanalizácia a ostatné už kapacitne nevyhovujúce inžinierske siete stroskotala na klike bývalého starostu Frimmela. Pravdou však je, že ani nové vedenie radnice sa týmto problémom - zdá sa - nechce zaoberať. Ďalej si treba uvedomiť, že na bratislavský Kamzík sa chodí rekreovať niekoľko násobne viac ľudí ako voľakedy a z Koliby si motoristi do dobudovaní cesty na Ahoj urobili tranzitnú skratku. Cesty 3. a 4. triedy má však na starosti Eko podnik Nové Mesto, ktorý bol zriadený preto, aby sa staral aj o prejazdnosť ciest. Jediný väčší počin čo urobil bolo, že jeho pracovníci odstránili pouličné koše, takže turisti odpadky hádžu priamo na zem. Chvíľu sa zdalo, že pod novým vedením sa Eko podnik vyberie iným smerom. Jeho natieranie lavičiek a zametanie parkov síce vidieť v každom čísle Hlasu Nového Mesta, ale realita je niekde úplne inde.

Viem, že nič nejde naraz, ale pochopte, že ľudia začínajú byť po minimálne 25 rokoch, čo sa týmto problémom nevenovala ani radnica ani niektorí poslanci, ktorí len nasľubovali hory-doly, dosť nervózni a čoraz viac počúvam hlasy, že najlepším riešením by bolo, keby sa samostatné katastrálne územie Vinohrady (Koliba, Kramáre) stalo samostatnou mestskou časťou. Takmer 7000 obyvateľov a 2/3 územia Nového Mesta totiž prispieva do rozpočtu tejto mestskej časti oveľa viac ako dostáva. A tento názor už dnes zastáva drvivá väčšina obyvateľov Koliby a Kramárov. Skúste sa ich nezávisle opýtať.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico bude opäť kandidovať na šéfa Smeru, s Kaliňákom útočili na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Čaplovič a Paška. Kandiduje aj Kaliňák.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?