Desať dôvodov prečo nevoliť Ftáčnika

Autor: Robert Puk | 24.6.2014 o 13:12 | Karma článku: 12,95 | Prečítané:  1521x

No popravde tých dôvodov by nebolo desať, ale aspoň tisíc, ale všetkými vás nebudem zaťažovať. Na to by bolo treba popísať celú encyklopédiu. Ide o to, že primátor Bratislavy Milan Ftáčnik vo svojom funkčnom období nedokázal so svojou niekoľko sto člennou suitou servilných úradníkov vyriešiť ani ten najmenší problém. Iste neodmietne stretnutie s občanmi, ale keď mu problém osvetlíte, rád si vás vypočuje. Aj všeličo prisľúbi. A tým to skončí. Na jeho sľuby sa nespoliehajte. Keď po odchode z jeho kancelárie zavriete dvere, problém sa vyparil.

Tu je tých sľúbených desať bodov

1. Jeho prvým predvolebným sľubom bolo budovať zelené mesto a parky. Opak je pravdou, počas jeho výkonu funkcie začala masívna devastácia zelených plôch, lesov a vinohradov. Jediní, komu dokáže vyjsť v ústrety, sú developeri a finančné skupiny. Žeby politická objednávka alebo vďačnosť za niečo? A to aj napriek porušovaniu územného plánu mesta a územných plánov zón. Inak územný plán je aj tak spravený tak, že obsahuje body, kde investor môže stavať takmer všade a všetko. Napríklad bytovkami zahusťovať kompaktné sídliská, bytovky vo vilových štvrtiach a bytovky v "chránených vinohradoch".

2. Mesto sa zahlcuje bilbordami a reklamnými plagátmi. Samozrejme opäť sa teraz pred voľbami proti nim akože začína bojovať.

3. Ani o krok sa neposunul problém prestavby hlavnej stanice. Ešte aj jej nedávne čistenie plus upratovanie okolia si zobrali na starosť dobrovoľníci. Pretŕčať pred kamerami a fotografmi sa tam však vedel.

4. Za posledné štyri roky je stav verejných komunikácií v hlavnom meste katastrofálny a taxikári už odmietajú zákazníkov voziť do niektorých štvrtí mesta. Už aj návštevníci Bratislavy z tých najchudobnejších regiónov sa pýtajú, kto tomuto neporiadku v hlavnom meste šéfuje. Dodávajú, že ak by si toto dovolil ich starosta, vyženú ho z dediny.

5. Neriešenie čiernych stavieb a ich utešený nárast. Nejde však o čierne stavby na vlastných pozemkoch obyvateľov, o to sa majú starať miestne časti a starostovia, ale mestských. Nie je výnimkou, že si "podnikateľ" postaví načierno stavbu a veselo ju prevádzkuje. Túto skutočnosť si môžete pozrieť priamo v centre mesta.

6. Masívne mrhanie verejnými financiami tak, ako sme sa presvedčili pri poslednej zimnej "údržbe komunikácií", kde sa prešustrovalo niekoľko sto tisíc eur.

7. Napriek písomným a fotografickým dokladom neriešenie masívnej devastácie bratislavského lesoparku zo strany jeho riaditeľa Vladimíra Kutku. Nie je ani najmenšia snaha tento "problém" posunúť k vyriešeniu hoci len o milimeter. Riaditeľ mestských lesov sa síce obhajuje tým, že nepotrebuje dotáciu od mesta, čo je pravdou, veď na ťažbe dreva zarobí trikrát toľko, ale zabúda na čo bol lesopark určený. Na rekreáciu a oddych, nie na ťažbu. Čím je asi pán primátor zaviazaný riaditeľovi mestských lesov? Žeby tu hrali rolu Kmotríkové poľovné revíry?

8. Masívne tunelovanie verejných zdrojov v Bratislavských vodárňach. Nitky vedú k Rastislavovi Gajarskému, riaditeľovi magistrátu - inak, dobrá funkcia. Na magistráte je riaditeľov neúrekom.

9. Absolútna ignorácia mestskej polície pri riešení priestupkov, sám som bol svedok keď pri zavolaní na ich tiesňovú linku sa uráčili dostaviť za 20 minút. Mestská polícia je tu len to, aby rozdávala papuče a odťahovala autá?

10. A tú najväčšiu blamáž zažili obyvatelia mesta pri prezentácii tých "nových a moderných" trolejbusov, kde nefungovala klimatizácia, sám pán primátor z jedného vyšiel spotený ako myš. Často nefungujú označovače cestovných lístkov. Kto sa asi na tejto zákazke nabalil? Žeby zase nejaká finančná skupina? Drvivá väčšina dopravných prostriedkov aj tak naďalej chodí zožraná od hrdze a po technickej stránke v katastrofálnom stave.

Tak záverom: Ak by sa náhodou omylom v ďalšom volebnom období stal primátorom Bratislavy Milan Ftáčnik pripravte sa, že budete žiť v špinavom meste s dopravou na úrovni akéhosi afrického mesta, zabetónované nevkusnými bytovkami, a to nielen na sídliskách, ale aj vo vilových štvrtiach, vinohradoch a lesoch. Mestské podniky budú ešte viac rozobraté medzi finančné skupiny a "veľkopodnikateľov" s pochybnou minulosťou a cestovať budete po rozbitých cestách, za ktorých údržbu sa síce zaplatia státisíce, ale za ktoré by sa hanbila aj tá najchudobnejšia obec s pár desiatkami obyvateľov. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico bude opäť kandidovať na šéfa Smeru, s Kaliňákom útočili na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Čaplovič a Paška. Kandiduje aj Kaliňák.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?