Už je to jasné, dopravné kolapsy budú pokračovať!

Autor: Robert Puk | 8.1.2015 o 14:04 | (upravené 8.1.2015 o 15:29) Karma článku: 15,00 | Prečítané:  12870x

Dosť dlhý čas prichádzajú na magistrát, ale aj na radnicu Nového Mesta upozornenia od obyvateľov a návštevníkov bratislavského lesoparku na dopravné kolapsy v tejto časti Bratislavy.

Najskôr uznanie, jedna vec je pozitívna: Ľudia už prestávajú celé dni tráviť túlaním sa po obchodných centrách a voľné chvíle začínajú tráviť rodinne v prírode. Akosi to však nejde zosúladiť. Výlet do lesa a dopravný kolaps spôsobený nadmerným nárastom áut. Všetkých motoristov pritom z lesa vyhodiť nemôžeme. Na bratislavský Kamzík totiž nechodí MHD, tak ako je to na Železnej studienke, a neviem si predstaviť, ako by chceli rodinní príslušníci priviesť osemdesiatročnú babičku, aby strávila pekné chvíle v hoci čiastočne zdevastovanej, ale akej-takej prírode. Samozrejme inú možnosť nemajú ani telesne postihnutí a rodičia s niekoľkými veľmi malými deťmi. Hlavne keď nie je výnimkou, že návštevníci lesoparku sú aj obyvatelia priľahlých miest a obcí.

Nie, že by sa vôbec nedalo zaparkovať, veď parkovacích miest pre turistov je na Kolibe a Kamzíku približne dvesto. Teda viac, ako na Železnej studienke. Tam však platí do doliny prísny zákaz vjazdu. Najväčším problémom Koliby a Kamzíka je, že návštevníci musia parkovať v priľahlých uličkách, ktoré častokrát nespĺňajú ani predpísané dopravné normy. Ide o mimoriadne husto zastavané územie, ktoré sa ďalej zahusťuje a zahusťovať bude, neplatí tu totiž ani dvadsať rokov prijatý územný plán zóny, takže lepšie to ani nebude.

Akým takým riešením pre túto časť, ale vlastne aj pre celé Nové Mesto mala byť úradom založená  Novomestská parkovacia spoločnosť s.r.o. A to pred dva a pol rokmi. Výsledok jej činnosti za toto obdobie? Absolútna nula. Do jej vedenia sa ako konatelia totiž, bohužiaľ, dostali ľudia, ktorí v tejto veci nepohli ani prstom, hoci nasľubovali hory-doly. Nové parkovacie miesta, rezidenčné karty a čo ja viem čo ešte. Jedným z nich je pritom poradca starostu Martin Bö hm a druhý, podľa obchodného registra SR, dlhoročný poslanec a znovu zvolený člen miestnej rady Pavol Galamboš.

Pri poslednom dopravnom kolapse - 6. januára 2015 - sa snažila celé situáciu riešiť mestská polícia. Ich  príslušníkov musím len pochváliť. K vodičom boli veľmi ohľaduplní a dopravu riadili naozaj s vysokou dávkou profesionality, hoci práve toto nie je v ich pracovnej náplni. Na otázku jedného s príslušníkov, kde je dopravná polícia mi povedali, volali sme im už pred dvoma hodinami, no neboli ochotní prísť. Bol som na Kamzíku takmer do zotmenia, neprišli vôbec.

Na Jahodovej ulici na bratislavských Kramároch pritom máme okrsok, ktorý by mal túto činnosť aspoň koordinovať a upozorňovať svojich kolegov na zúfalú situáciu. Okrsok na Jahodovej však - zdá sa - funguje ako z francúzskej filmovej komédie s Louisom Funesom.

Späť však k nejakým riešeniam. Núkajú sa dve. Buď vyrúbeme v bratislavskom lesoparku niekoľko hektárov lesa a vybudujeme nové parkoviská - ale to by sme museli vybudovať potom ešte aspoň tri príjazdové cesty z mesta, lebo na Kolibu vedie len jedna -, alebo bude treba lobovať za kombinovanú dopravu. To by však museli na radnici sedieť iní ľudia. A to nemyslím úradníkov, ktorí majú na starosti jednotlivé agendy s tými má drvivá väčšina obyvateľov Nového Mesta dobré skúsenosti, ale vedenie a poslanci, lebo tí rozhodujú aj o tom kde sa pohne lístok.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico bude opäť kandidovať na šéfa Smeru, s Kaliňákom útočili na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Čaplovič a Paška. Kandiduje aj Kaliňák.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?