reklama

Vyvraciam klamstvá riaditeľa mestských lesov

Tento blog som pôvodne nemal v úmysle napísať. Poprosili ma v tomu editori blogov Sme, ktorí pred pár dňami dostali doporučenie od riaditeľa mestských lesov Vladimíra Kutku, aby niektoré moje články blog.sme.sk stiahli zo stránky. Vraj sú tam nepodložené informácie a vraj zavádzam verejnosť. Preto som sa rozhodol podrobnejšie sa vyjadriť a objasniť klamstvá riaditeľa mestských lesov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu
(zdroj: Robert Puk)

Už v prvom vyjadrení na moju fotografiu (blog tu) riaditeľ Vladimír Kutka klame keď sa obhajuje, že fušersky opravená lavička nie je v mobiliári Lesoparku. Je. Nachádza sa v hornej časti Cvičnej lúky "ľudovo nazývanej Somárska" na Kamzíku.

Druhým klamstvom je, že jednotlivé skupiny návštevníkov lesa sa netolerujú, bikeri, turisti, bežci. K tomuto nemám čo dodať. Ako viem, žiadna krv v lesoparku ešte netiekla. Nikto-nikoho nezapichol. Prechádzam sa tu denne, a naopak, som milo prekvapený, že sa turisti (áno aj cykloturisti) začali zdraviť. On však redakcii Sme poslal akési fotografie kde tvrdí, že turisti zatierajú označenia cyklotrás. Nuž aj ja mám fotografie, na ktorých sú cestou na Kamzík zatreté všetky turistické značky. Lenže ja sa len hypoteticky pýtam: Kto to asi robí? Kto má záujem rozoštvávať cyklistov a turistov?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A potom, jeho tvrdenie, že takmer všetci návštevníci lesoparku sú spokojní s jeho stavom, pokojne oddychujú, opekajú si a nadáva len úzka skupina ľudí je "mimoriadne odvážnym" tvrdením. Samozrejme, že oddychujú, opekajú, ale asi pán riaditeľ nepočúva, o čom sa bavia. Stačí si prečítať diskusie k mojim článkom o stave v lesoparku alebo počúvať, čo hovoria tie tisíce turistov na konečnej zastávke na Kolibe, čakajúc na trolejbus. Alebo rodiny s deťmi, s kočíkmi, keď sa snažia vyhrabať z polmetrových kaluží, ktoré tam zanechala ťažká technika.

Odvážnym vyjadrením je aj tvrdenie Vladimíra Kutku, že intenzita rúbania sa rovná intenzite rastu - to je vraj kultivovaný les. Vážený pán riaditeľ, viem, čo je kultivovaný les. Ani ja nechcem z lesoparku prales, rúbať sa musí, no ide o to ako a akým spôsobom, kedy sa rúbe a aké stromy. Ak si pozriete faktúry MLB nájdete tam nákup tisícov mladých stromčekov na výsadbu. No na tretine lesoparku, teda od Kramárov, cez Kolibu, Ahoj až na Koziarku, Peknú cestu, údolie Vydrice, cez Kamzík a späť na bratislavskú Kolibu nenájdete posledných rokoch žiadny vysadený pás nového lesa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ďalej. Na území bol schválený poľovný revír. To je nutné, pretože hlavne diviačia zver je premnožená. Ako sa však vykonáva výkon poľovníctva? Stačí sa pozrieť do záznamov policajného okrsku na Jahodovej ulici na bratislavských Kramároch alebo do záznamov MP Bratislava. Tam nájdete záznamy výjazdov pri hlásení nočnej streľby. Nehovoriac o incidentoch - ktoré priniesla denná tlač - keď si poľovníci pomýlili diviaka so psíkom a toho zastrelili priamo pred očami jeho majiteľky.

Obrázok blogu
(zdroj: Robert Puk)
Kde sú ciachy? Schválne sa choďte pozrieť na Ahoj, žiadne nenájdete.
Kde sú ciachy? Schválne sa choďte pozrieť na Ahoj, žiadne nenájdete. (zdroj: Robert Puk)

Vladimír Kutka sa vyjadruje aj v čiernej ťažbe. Vraj za dvadsať rokov nebola zistená krádež dreva. No nebola, ľudia ešte nevedeli, že pri výjazde z lesa môžu príslušníci PZ SR skontrolovať naložené auto s drevom a keď nemá ciachy považovať to za krádež. Len ich treba vždy volať. Neociachované drevo je teda drevo kradnuté. To čo som fotografoval na Ahoji (blog tu) ociachované nie je. A môžete si pozrieť aj priložené snímky. Takže zlodejina to je. Mimochodom pán riaditeľ sa nevyjadril k čiernej ťažbe, ktorá prebiehala v decembri minulého roka v priestoroch za rampou na Brečtanovej ulici, keby bol dokonca jeden z obyvateľov takmer fyzicky napadnutý pri fotografovaní nákladného auta a pilčíkov. Písal som o tom v decembri a táto spomínaná V3S (blog tu) je dosť známa po celom lesoparku. Ak si pozriete moje fotografie k ciachovaniu, ešte pán riaditeľ v liste Sme uvádza, že drevo sa ťažilo následkom škodlivých činiteľov v lesoch. To znamená, že priamo k decembovým zlodejinám v lesoparku sa pán riaditeľ nevyjadril. V ostatných prípadoch sú to zúfalé pokusy obhájiť sa. To mu nevyčítam. Úlohou obyvateľov nie je silou-mocou odvolávať riaditeľa mestských lesov, len poukazovať na to čo sa v lesoparku robí. Lesopark je totiž príspevkovou organizáciou mesta a je vo vlastníctve mesta. Preto, ak si niekto nakrúca reklamu na Somárskej lúke a nechá po nej rozbrobený polystyrén po celom lese - imitácia snehu! - to nie je v poriadku. To by mal potom pán riaditeľ počúvať tých návštevníkov. Na čo sú nahnevaní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ešte jedna veta na záver. Ponúkam vám ju na odľahčenie celú: "Máme nevyvrátiteľné dôkazy (videli sme ho tu denne), že Milan Kňažko s Vladom Černým minimálne v rokoch 1981 - 1989 takmer každé ráno ako jeden z mála Bratislavčanov chodil behať na Železnú studienku, z uvedeného sa dá posúdiť, že lokalitu pozná a vie kde sa nachádza." Dobré nie? Veta hodná riaditeľa mestských lesov. Bola to reakcia na moje poznámky k článku Nesrovnal primátorom? Žiadna výhra (blog tu), kde som uvádzal, že Milan Kňažko, kandidát na primátora prejavil v posledných mesiacoch veľký záujem o dianie v lesoparku hoci dovtedy len približne tušil kde sa táto lokalita nachádza. V rokoch 1981 - 1989 som, ziaľ, nechodil denne behávať na Železnú studienku, tak som ho nemohol stretnúť. Mal som iné, školské, povinnosti. No pán riaditeľ ho tam asi vídaval. No za tým, že sa pán Kňažko nevyjadroval k bratislavskému lesoparku vo svojom politickom období, teda až v jeho záverečných predvolebných sľuboch, za tým si stojím. No, ak máte inú vedomosť, prosím, dajte mi vedieť.

Robert Puk

Robert Puk

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  250x

Som projektový pracovník o.z. Projekt fórum, predtým som pracoval pre rôzne média, Slovenský rozhlas, Hospodárske noviny, Roľnícke noviny so zameraním na životné prostredie, ale neskôr mi pribudla aj ekonomika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu