Podhorské smetisko Bratislavy

Autor: Robert Puk | 10.3.2015 o 13:55 | Karma článku: 32,68 | Prečítané:  3585x

Čo sa skrýva za týmto tajomným názvom? Je to podhorský pás Bratislavy alebo ak chcete ochranné pásmo vinohradov - ako ho zvyknú definovať špičky bratislavskej komunálnej politiky.

Toto ochranné pásmo je pritom totálne zdevastované územie Bratislavy, tiahnúce sa od Devína až po Raču. Pásmo, ktoré je pri príchode do Bratislavy viditeľné zo všetkých svetových strán. Územie bývalých vinohradov, ktoré priamo susedia s bratislavským lesoparkom a štátnou prírodnou rezerváciou Devínska Kobyla. Územie, ktoré sa aj vďaka bývalým primátorom a bývalým a niektorým dokonca novozvoleným starostom dotknutých mestských častí mení na mesačnú krajinu, hromadné smetisko a denné a nočné útočisko asociálov.

Krajina, ako z fotografií, ktoré sa k nám dostávajú z území dotknutých výbuchom jadrovej elektrárne Černobyl. Že preháňam? Navštívte devínsku lokalitu nad zdevastovaným poľnohospodárskym družstvom, lokatiky Koziarka, Ahoj v Novom Meste či "vinohradnícke" lokality nad Račou. A prečo to všetko? No, preto, aby vznikla živná pôda pre developerov, ktorí nebudú - a už teraz neberú - ohľad na nič a nikoho a pripravujú sa v priebehu niekoľkých rokov zastavať celý Podhorský pás Bratislavy stovkami dizajnových panelákov, po vzore Dlhých Dielov. Územný plán Bratislavy im to dovoľuje! A aj keby v niektorých prípadoch nedovoľoval, sú pripravení a požiadajú o jeho zmenu. Robilo sa to doteraz a nie je vôľa komunálnych špičiek, aby sa to zmenilo. Skôr naopak.

Som len zvedavý ako nájazd betónových áut zvládnu existujúce komunikácie v Devíne, kramárska Stromová ulica, Jaskový Rad a jediná prístupová cesta na Kolibu alebo nakritickejšia ulica v Bratislave - Račianska. Už teraz je viac-menej nonstop prepchatá a upchatá vážnymi dopravnými kolíziami. Napokon dopravné spravodajstvo slovenských rozhlasov takmer denno-denne začína správami: Na Račianskej...

Na začiatku roku 2014 sa mal začať stavať takzvaný nultý obchvat Bratislavy od Jaroviec, cez Raču a končiac tunelom pod Malými Karpatmi, spájajúcim Lamač. No ak si myslíte, že na to budú tlačiť komunálni politici a presadzovať čo najrýchlejšiu realizáciu tohoto zámeru tak ste na omyle!

Pri svojej kritike, ako obranu vždy počúvam od komunálnych politikov, že to, či ono je beh na dlhé trate. Pritom vždy ide o veci, ktoré sa dajú vyriešiť v priebehu týždňa. Tým behom na dlhé trate je tak osadenie dopravnej značky, alebo oprava schodov, poprípade chodníka, hlavne keď to v Bratislave vykonáva veľmi pokútna rakúska firma. Naozaj v našej mestskej časti neočakávam žiadne zázraky. Tu sa akosi radnica nevie vysporiadať už štyri roky s jednou budovou, opraviť spomínané schody alebo natrieť kus zábradlia.

Tie dlhé trate mi začínajú pripomínať komunistické päťročnice. Tá naša päťročnica však trvá už dlhých dvadsaťpäť rokov.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico bude opäť kandidovať na šéfa Smeru, s Kaliňákom útočili na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Čaplovič a Paška. Kandiduje aj Kaliňák.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?