Tým zadlžovaním nemyslím nejaké drobné v podobe pár desiatok miliónov eur, ale aspoň 1,5 miliardy. Nie je to len nejaké vymyslené číslo - dlh Viedne je totiž v súčasnosti 4,6 miliardy eur a dlh Bratislavy a jej mestských podnikov je zatiaľ približne 212 miliónov eur. A jeden a pol miliardy preto, lebo Bratislava má asi tretinu obyvateľov, ako Viedeň a skoro takú istú rozlohu, teda presnejšie 415 kilometrov štvorcových Viedeň a 368 kilometrov štvorcových Bratislava.
Potom si budeme môcť budovať toľko mestských parkov, koľko sa nám uráči, asfaltovať deň a noc všetky cesty, cestičky, chodníky, budovať desiatky kilometrov turistických trás a stovky kilometrov cyklotrás a robiť všetko na čo si len spomeniete. Všetko bez nariekania radnice, že "jaj, na toto nemáme". Asi tak to má byť: zadlžovať sa a potom vymyslieť, ako peniaze nikdy nevrátiť. Lebo pochybujem, že Viedeň s takmer 200 000 prisťahovalcami z moslimských krajín a obrovským množstvom ľudí v dôchodkovom veku tento dlh niekedy splatí. Bývalý rakúsky ekonomický tiger, dnes skrachované Korutánsko, im už nepomôže. A Viedni určite nepomôžu ani obyvatelia Voralbergu, kde je najvyššia životná úroveň zo spolkových krajín. Lebo jeho obyvatelia v drvivej väčšine pracujú a dane odvádzajú vo Švajčiarsku. Igrid Konrad, ktorá dlhé roky pôsobila vo Viedni síce tvrdí, že Viedeň má aj aktíva, no ja neviem aké. Toto mesto nie je žiaden priemyselný gigant, slušné peniaze síce zarobí na cestovnom ruchu a tým spojenými službami, ale nie je to dovolenkový rezort typu Tyrolsko. Nepochybne Viedeň je jedno z najpríjemnejších miest Európy, kuttúrno-spoločenské centrum nielen strednej Európy s významnými medzinárodnými inšitúciami a stopercentne pracujúcimi úradmi, ale to všetko nezaplatí jej obrovský dlh.
Takže poďme podobnou cestou - zadĺžme sa, zamestnajme na úradoch dobrých odborníkov za výnimočné platy, samozrejme s tisíckami ľudí ako obslužným personálom, tiež za veľmi dobré platy, prácu dajme len a len mestským podnikom, nie pokútnym zahraničným firmám, ktoré nie sú schopné za štyri roky opraviť jednu pouličnú lampu. A garantujem, že sa vyšplháme o pár desiatok priečok bližšie k Viedni.
Aby som však nezabudol, na toto všetko budeme potrebovať veľmi zdatný a veľkými právomocami vybavený kontrolný orgán, nie tú smiešnu funkciu hlavného kontrolóra mesta.