Bratislava spláchne 120 miliónov eur ročne

Autor: Robert Puk | 25.5.2015 o 12:23 | Karma článku: 42,90 | Prečítané:  1822x

Spláchne a to doslova. Tak, ako vy špinavú vodu do kanála po umytí auta. K tomuto číslu som prišiel jednoduchým výpočtom, ktorý zvládne žiak 3. ročníka základnej školy.

Skutočné číslo je pravdepodobne vyššie, ale nechcem znásobovať v čitateľoch už aj tak dosť silný odpor ku komunálnym "politikom". Pretože toto majú na svedomí výhradne oni. Ide pritom o takú jednoduchú vec ako je je platené parkovanie v Bratislave.

Číselné hodnoty som teda naschvál poddimenzoval, takže teraz pristúpme k matematickým úkonom. Zoberme si, že denne v Bratislave zaparkuje 50 000 áut (skutočný počet je oveľa vyšší) a to na 8 hodín (skutočný počet hodín je tiež podstatne vyšší) a to počas 300 dní v roku. Ak by fungovala celomestská parkovacia politika tak, ako v iných mestách na Slovensku - nehovoriac o zahraničí - a motoristi by platili sadzbu 1 euro za hodinu státia, vyjde nám 120 miliónov eur ročne do mestského rozpočtu. Len za parkovanie a len v katastri mesta. Bohužiaľ prax je iná.

Aká-taká parkovacia služba existuje len v Starom Meste, vlastní ju však súkromná firma. Napriek tomu existuje aj v samotnom srdci mesta množstvo ulíc, kde motoristi z iných miest parkujú zadarmo. Toto nenájdete v žiadnom inom meste v Európe. Ako príklad uvediem Spojnú ulicu pri prezidentskom paláci, ktorá je denno-denne, vrátane víkendov obsadená nebratislavskými ešpézetkami, často patriacim susediacim štátom.

Kde sa stala chyba a prečo Bratislava doteraz prišla za tie roky o stovky miliónov eur len na poplatkoch za parkovanie? Pretože napriek snahe niektorých starostov a poslancov bohužiaľ na magistráte, ale aj na radniciach celé tie roky sedí väčšina komunálnych politikov, ktorí myslia len na to, ako sa priživiť na eurofondoch, Nórskych fondoch alebo, že si čo to ulejú z niektorého z mestských podnikov.

Komunálni "politici" v poslednej dobe vyplakávajú, že Bratislava potrebuje osobitný zákon o financovaní, má dostávať viac peňazí zo štátneho rozpočtu, vraj je finančne poddimenzovaná. Nie je. Je predimenzovaná župnými politikmi, starostami, poslancami, mesta a miestnych častí, neschopnými úradníkmi, ktorí myslia len na svoj osobný prospech (veď plat 3000 eur a vyššie, služobné auto a iné "pôžitky" lákajú). Politikmi, ktorí nie sú schopní dohodnúť sa na úplne bežných, samozrejmých a základných veciach. Celomestský problém s parkovaním sa dá vyriešiť za pár týždňov. A následne za vybraté peniaze sa dá postaviť toľko záchytných parkovísk, ktoré nám budú závidieť aj iné mestá v Európe.

Teraz keď je v Bratislave v určitých zónach parkovanie zadarmo, tak aj záchytné parkovacie plochy zívajú prázdnotou. Pozrite si parkovisko v bratislavskej Inchebe, kde sa dá parkovať za mierny poplatok 50 centov za hodinu a pešo cez most je to 5 minút, či 400 metrov do absolútneho centra - k Dómu sv. Martina. Tiež je prázdne. Zato spomínaná Spojná ulica je od rána do noci prepchatá autami, stojacimi aj na priechode pre chodcov. A pritom parkovisko - tiež za mierny poplatok 1  euro, je hneď za rohom. A to sa stále hovorím o Starom meste!

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico bude opäť kandidovať na šéfa Smeru, s Kaliňákom útočili na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Čaplovič a Paška. Kandiduje aj Kaliňák.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?