Zbavi sa Bratislava konečne Siemensu?

Autor: Robert Puk | 18.1.2016 o 13:30 | (upravené 20.1.2016 o 14:47) Karma článku: 15,04 | Prečítané:  5596x

Nuž, dúfam, že konečne prišla tá vhodná chvíľa. A čoho sa týka? Tentokrát sa týka sa to verejného osvetlenia.

Za posledných približne päť rokov firma Siemens asi zabudla k čomu sa zaviazala. Pritom mesto Bratislava od nej nechce až tak veľa, len starať sa o to, aby svietili pouličné lampy. História celého tohoto "obchodu v osvetlením" má dosť zvláštne pozadie a musíme trochu načrieť do minulosti.

Roku 2006 podpísal vtedajší primátor a kresťanskodemokratický megazlodej Ďurkovský zmluvu so spoločnosťou Siemens na 10 rokov za 564 miliónov 789 929,85 korún, ktoré budú vyplácané v 49 splátkach po 11 miliónov 526 202,65 Sk. V zmluve sa Siemens zaviazal prevádzkovať osvetlenie v rámci celej Bratislavy a v prípade zlyhávania svetiel zabezpečovať 24 hodinový nepretržitý servis. Nemajú povinnosť starať sa o stĺpy, ich údržbu. Na to boli podpísané dodatky a tieto pracovné úkony si účtujú navyše a doteraz. Samozrejme, so súhlasom mestských poslancov. V správe majú mať približne 12 000 svietiacich bodov, z ktorých však stovky nefungujú už roky, a tie ostatné, vo veľa prípadoch fungujú podľa ich nálady. Pri tejto sume vychádza, že magistrát zaplatí približne 160 eur za jeden svietiaci bod ročne. Videli ste vo svojom okolí ako často a kto sa stará o osvetlenie?

Uvediem vám len dva príklady ako v Bratislave podniká táto firma.

Pri modernizácii osvetlenia na Starej Dúbravskej ceste pri dĺžke 770 metrov si fakturovali 2 milióny 245 421,46 Sk, to je len číslo, ale zaujala ma zaujímavá položka. Rozvinutie a uloženie výstražnej fólie z PVC do ryhy za 56 140, 47 Sk.

V roku 2013 im mestskí poslanci dali na opravy stožiarov 1,5 miliónov eur a pre rok 2014 hneď na to "firma" požadovala ďalších 150 000 eur. V akom stave je väčšina stožiarov vidíme, natreté boli ešte pred rokom 1989 a napríklad tie na Pražskej ceste sú tak prežraté hrdzou, že čo chvíľa určite padnú na vozovku.

Nuž, ale k tomu ich slávnemu 24 hodinovému servisu a "horúcim" telefónnym linkám. Posledné roky majú niekoľko odpovedí na následný telefonát: neopraviteľné, chyba je inom systéme alebo vám jednoducho ani nezdvihnú na poruchovej službe telefón.

Vrcholom drzosti je posledný prípad keď od prvého nahlásenia 2. januára 2016 a mnohých ďalších telefonátoch, je dodnes v absolútnej tme kilometrový úsek hlavnej prístupovej cesty na bratislavskú Kolibu, cesty kde denne aj v nočných hodinách prejdú tisícky áut, linka mestskej hromadnej dopravy. Nehovoriac o tom, že je to blízkosti jediného obchodu na Kolibe a v blízkosti základnej školy. Za posledných niekoľko dní sa tu stalo niekoľko kolízií chodec-auto. Našťastie zatiaľ bez zranení. Aspoň zatiaľ.

Nuž len tak na okraj použijem slová môjho kamaráta architekta z bavorského Augsburgu, ten kto k vám príde z našej krajiny podnikať, tak na toho si dávajte veľký pozor. A ja som zvedavý ako sa k tomuto postaví vedenie magistrátu a mestskí poslanci, ktorí tejto "firme" mali ešte takú drzosť prihadzovať peniaze v rôznych dodatkoch k pôvodnej zmluve. Nuž zadarmo to asi nebolo.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico bude opäť kandidovať na šéfa Smeru, s Kaliňákom útočili na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Čaplovič a Paška. Kandiduje aj Kaliňák.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?