Nie je problém upraviť počet najazdených kilometrov aj o niekoľko stotisíc smerom nadol. Pri dovoze ojazdeného automobilu s niekoľko stotisíc najazdenými kilometrami, karosériou, navonok, v dobrom stave a so zachovaným interiérom nie je potom problém stanoviť veľmi výhodnú cenu. Samozrejme, až po stočených kilometroch. Ak sa chcete presvedčiť o naozajstných cenových reláciach, pozrite si napríklad stránku mobile.de, aké vraky a za aké ceny sa tam predávajú. Takže je nezmysel, aby niekto dovážal autá napríklad z Nemecka, Holandska, Rakúska alebo Talianska a rádovo na nich prerábal tisíce eur! A to ešte nehovorím o výdavkoch na cestovné a stovky eur vynaložených na poplatkoch za prihlásenie a podobne.
Existujú však rôzne možnosti ako týmto podvodníkom odkryť všetky tromfy. Ja som sa osobne stretol napríklad so službou tachospion, ktorá vždy odhalí nielen počet najazdených kilometrov, ale aj stav prevodovky, asi najdrahšieho dielu v automobile. Ušetriť sa tak dajú tisíce eur, alebo na kúpu takéhoto auta úplne zabudnúť. Samozrejme počet najazdených kilometrov sa nikdy nedá určiť presne, tolerancia pri ojazdenom aute býva desať až pätnásť tisíc kilometrov, ale povedzme si pravdu, určite budem spokojnejší keď si kúpim auto s počtom najazdených kilometrov 200 tisíc a môže mať v skutočnosti 220 tisíc, ako vyhodiť peniaze za vrak, ktorý deklarujú s 200 tisíc a najazdených má viac ako pol milióna.
Pokútne kšefty s desať tisíckami ojazdených vrakov majú na Slovensku živnú pôdu v podstate už od roku 1990, teda 25 rokov a veľmi sa divím, že slovenských motoristov zaujíma hlavne lákavo nízka cena a nie skutočný stav automobilu. Keby to bolo auto na dojazdenie, povedzme za 400 eur nepoviem, ale minúť krvopotne pozbierané úspory, poprípade pôžičky, rádovo v tisícoch eur za vrak, do ktorého v priebehu roka investujeme raz toľko peňazí to mi nejde do hlavy.