reklama

Devastácia lesoparku za pomoci polície

Je to presne tak ako som uviedol v titulku: devastácia a ničenie bratislavského lesoparku prebieha v spolupráci s políciou a niektorými zamestnancami mestských lesov Bratislava, konkrétne pána Pivka, Ivičiča a horára Antošku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Posledný prípad tomu len nasvedčuje. Pred niekoľkými týždňami si totiž novodobí "bikeri", ktorým sa úspešne darí vyháňať turistov z lesoparku svojou bezohľadnou jazdou aj po tých najužších turistických chodníkoch, vybudovali v priestore za Brečtanovou ulicou až po Krahulčiu ulicu, v dĺžke viac ako kilometer nelegálnu adrenalínovú trať. Vyrúbali pritom niekoľko zdravých desaťročia starých dubov, rozryli lesnú pôdu, vytvorili si skokanské mostíky. A na nájazdy dokonca použili drevo z vyrúbaných stromov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: Robert Puk)

Keď som sa pokúsil komunikovať s pracovníkom mestských lesov pánom Pivkom, povedal mi, že trať je nelegálna, nič také nepovolili a keď tam niekoho zbadám, mám okamžite zavolať políciu. Teda, ja mám zavolať. Takže nie oni to budú riešiť, pracovníci, ktorí sú zodpovední za rozvoj lesoparku, za ťažbu a nie horár, ktorý je platený za obchôdzky po danom území. Len pripomínam, že všetci zamestnanci mestských lesov sú platení z daní Bratislavčanov.

Políciu som nevolal, ale okamžite som podal na neznámeho páchateľa trestné oznámenie pre podozrenie z trestného činu ohrozenia a poškodenia životného prostredia. A dostal som odpoveď. Takú kaliňákovskú. Vyšetrovateľ poručík Roman Abrahám celú vec zamietol pod koberec. Vykrúca sa tým, že išlo u akúsi povolenú ťažbu, vraj dostal odpoveď aj z mestských lesov aj Lesov Slovenskej republiky. Až mi je cez slzy do smiechu: veď predsa Lesy SR sa k tomu nemajú čo vyjadrovať, ani meter pozemkov im v tomto území široko-ďaleko nepatrí a čo sa týka mestských lesov, žiadna ťažba v danom území neprebieha. Nakoniec potvrdil mi to na začiatku aj pracovník MLB. No náš "vyšetrovateľ" v závere uvádza, že v danom území boli vykonané terénne úpravy malého rozsahu neznámou osobou, ale cyklodráha bude monitorovaná a v prípade nezistenia páchateľa zlikvidovaná. Tak, zasmiali ste sa, že. Silne pochybujem, že sa niekto z policajtov vôbec bol na danom území pozrieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Podľa polície a správy mestských lesov je všetko v poriadku.
Podľa polície a správy mestských lesov je všetko v poriadku. (zdroj: Robert Puk)

K polícii len zmienka, už aj vrabci na streche čvirikajú, že vyšetrovatelia majú priamo od ministra Kaliňáka príkaz, aby podania ohľadne trestných oznámení buď zamietali alebo aby obyvateľom dohovorili, aká tortúra ich po podaní čaká. Preto už roky považujem PZ SR za bezpečnostné riziko pre Slovensko, aj keď sa na mňa v tomto okamihu mnohí slušní policajti nahnevajú.

A dovolím si poradiť novému riaditeľovi Mestských lesov Bratislava: zbavte sa niektorých starých zamestnancov. Už roky v podniku, ktorý vediete bačujú. A požiadajte lesného hospodára Ivičiča, ktorý považuje stromy v lesoparku za nezmysel a za nezmysel považuje aj to, že vyrábajú kyslík, aby na porady neťahal bývalého riaditeľa mestských lesov ako svojho poradcu. Metódy práce spomínaných zamestnancov sú totiž podobné tým, ako boli u ostatných dvoch riaditeľov mestských lesov, ktorí však museli z úradu odísť pre viaceré hrubé pochybenia.

Robert Puk

Robert Puk

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  250x

Som projektový pracovník o.z. Projekt fórum, predtým som pracoval pre rôzne média, Slovenský rozhlas, Hospodárske noviny, Roľnícke noviny so zameraním na životné prostredie, ale neskôr mi pribudla aj ekonomika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu