reklama

Ako developeri v Bratislave klamú zákazníkov

Klamú a to poriadne drzo. Konkrétne ide o developerské projekty luxusných bytov na prestížnej adrese na Kolibe. Úvodom vám chcem povedať, že ani jeden z tých projektov nemá nič spoločné so štvrťou Koliba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Aby boli čitatelia v "obraze" a nakoľko na Kolibe bývam viac ako 50 rokov popíšem vám štvrť Koliba. Začína sa pod lesom na Brečtanovej ulici, smerom na Kramáre končí križovatkou na Bárdošovej ulici a ulici na Revíne. Smerom do mesta-konkrétne do Starého Mesta končí Hlavnou ulicou, ktorá sa plynulo napája na Podkolibskú. Smerom k štvrti Stráže končí asi v polovici Hornej Vančurovej ulice nad hydrometeorologickým ústavom a v poslednej časti smerom k štvrti Ahoj končí Brusnicovou ulicou, ktorá pokračuje Krahulčou. V tejto lokalite Kolibu od developerských projektov oddeľuje okrem toho ešte kus lesa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Určite horšie by sa "luxusné" byty predávali pod názvami projektov: pod Vtáčnikom, pod Strážami a na Roličkách, pri železničnom depe či nad železnicou.

Nebudem detailne popisovať projekty, uvediem len niekoľko postrehov. Grand Koliba, nachádza sa pod Vtáčnikom v oblasti nazývanej Roličky, neďaleko železničnej trate. Nová Koliba sa pripravuje ešte bližšie k železničnej trati, tu je developer veľmi smelý, keď určil vzdialenosť od sídliska k reštaurácii Koliba Expo na Kamzíku na 750 metrov, ja bývam viac ako 2 kilometre od tohoto developerského zámeru, niekoľko metrov od lesa, a vzdialenosť od nášho domu po Koliba Expo sú asi 2 kilometre. Takže nie 750 metrov, ale 4 kilometre. A to už nehovorím o projekte Eleven, ktorý je doslova nalepený na železničnú trať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak chcete naozaj bývať v byte na Kolibe, byt si musíte vybrať v bytovke Brečtanka nad základnou školou, v druhej bytovke na Brečtanovej ulici, alebo v bývalých spojárskych domoch pri kolibskom Tescu, mimochodom veľmi príjemných.

Ďalšou veľkou nevýhodou, je, že takmer všetky tieto projekty majú spoločnú adresu Tupého ulica. A to je dnes aj pre realitných maklérov jedna z najhorších adries v Bratislave. Už existujúce byty v tejto lokalite sú nielen že nepredajné, ale ani neprenajateľné. Prečo? Tupého ulica je totiž obslužnou komunikáciou v majetku Železníc Slovenskej republiky určenej hlavne pre potreby železničného depa. Vedenie železníc sa už vyjadrilo, že jej developermi sľubované rozšírenie a akési napojenie na ostatnú sieť ulíc nepripadá do úvahy, jednak pre ochranné pásmo železníc a jednak nepotrebujú zahusťovanie motorovými vozidlami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som však na záver nezabudol pripomenúť, všetky tieto projekty s expresnou rýchlosťou popodpisoval šéf stavebného úradu a starosta Nového Mesta Rudolf Kusý a to do roku 2016, keď už magistrát pripravoval Všeobecné záväzné nariadenie, v ktorom zaviazal developerov, platiť poplatok za miestny rozvoj. Do platnosti vstúpilo v roku 2017. Týmto len v spomínanej lokalite doslova okradol mesto Bratislava a Miestnu časť Nové Mesto o 570 000 eur. To sa potom ľahko robia kampane.

Robert Puk

Robert Puk

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  250x

Som projektový pracovník o.z. Projekt fórum, predtým som pracoval pre rôzne média, Slovenský rozhlas, Hospodárske noviny, Roľnícke noviny so zameraním na životné prostredie, ale neskôr mi pribudla aj ekonomika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu