reklama

Policajti, bezpečnostné riziko Slovenska

Je to tak. Policajti sa hlavne za posledných desať rokov stali naozajstným bezpečnostným rizikom Slovenska. A to bezpečnostné riziko sa zo dňa na deň zhoršuje. Len detail, už roky som napríklad nevidel žiadne pešie hliadky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Policajti sa buď prevážajú v nových autách alebo vysedávajú vo svojich kanceláriách. A keď ich zavoláte k prípadu ako sa to stalo mne, prišli o hodinu a desať minút.

Popíšem vám moje skúsenosti s týmito "strážcami zákona".

V prvom prípade išlo o mimoriadne veľkú škodu na životnom prostredí, výrub lesa na niekoľkých hektároch, kde miestny aktivista zavolal hliadku polície. Tí prišli vo veľmi dobrej nálade a veselo sa bavili s výpaľníkmi, čo strážili drevorubačov. Napriek tlaku verejnosti a napriek tomu, že sa celý prípad dostal až k vtedajšiemu ministrovi Kaliňákovi, sa nakoniec celý závažný trestný čin riešil pokutou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhý prípad. Vplyvný právnik na mňa namieril zbraň, keď na neho zatrúbilo auto mojej sestry a ja som vybehol na jej krik z domu. Keď som to oznámil na polícií, majorka "JUDr." Jana Kalafutová z obvodného oddelenia Jahodová ulica Bratislava (známa aj svojimi extrémne rasisitickými, homofóbnymi a protiamerickými prejavmi na facebooku, ktoré vôbec neskrýva, naopak, má verený profil), sa celú vec snažila zakryť a ututlať, viesť tak, že to skončilo trestným oznámením, ktoré na nás podal spomínaný právnik len za to, že sme z bezpečnostného hľadiska uverejnili na sociálnej sieti jeho ešpezetku. Od začiatku vyšetrovania, mala od nadriadeného pripravené otázky, navádzala svedkov na odpovede a napokon presviedčala, že žalobu treba stiahnuť, pretože on si uvedomuje, čo urobil. Z trestného činu ohrozovania so zbraňou v ruke a nebezpečného vyhrážania sa "zázračne" stal na priestupok proti občianskemu spolunažívaniu. Mimochodom tento "právnik" mal - ako nám bolo povedané - už niekoľko rovnakých "výstupov".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V ďalšom prípade išlo o zneužívanie právomoci verejného činiteľa a zneužívanie zverených finančných prostriedkov. Napriek písomným dôkazom, vyšetrovateľka na Račianskej ulici začala riešiť úplne iný, právne "čistý" prípad. A tento ani nezaložila do "šuflíka".

Takýchto príkladov len z môjho blízkeho okolia by som vám mohol napísať toľko, že by to zabralo celú encyklopédiu.

Teraz sa v jednej z luxusných štvríi Bratislavy rozmohli vlámania do domov, takmer každý týždeň jedno. Myslíte, že to policajti riešia? Myslíte, že nejaký policajt zdvihne svoj lenivý zadok a občas si prejde okolité ulice? Možno v americkom filme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V spoločnosti dlhodobo policajti požívajú najmenšiu dôveru v spoločnosti, nemajú žiadny rešpekt, žiaľ ani taký, ako bol v časoch komunistickej VB. Smutné. Denne sa objavujú články a postrehy ľudí o skorumpovanej a na zločinecké skupiny prepojenú políciu a posledný veľký prípad tomu nasvedčuje. Okoličányho síce nemali počas procesu právo zatknúť, ale sledovať jeho pohyb mali. Ten proces netrval dlho, ani dni ani mesiace, ale niekoľko desiatok minút a výsledok bol takmer istý. 

Ak nevedia ustriehnuť "veľkú" rybu, malé preplávajú okolo nich bez akéhokoľvek povšimnutia. A bez akejkoľvek snahy.

P. S. Mám kamaráta, ktorý odišiel z Právnickej fakulty UK učiť na Akadémiu policajného zboru SR. Samozrejme, otvorene priznáva, že pre plat. A vzdychne si. Inak, dosť ma uráža, že títo absolventi si pred meno píšu titul JUDr. Vás nie? 

Robert Puk

Robert Puk

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  250x

Som projektový pracovník o.z. Projekt fórum, predtým som pracoval pre rôzne média, Slovenský rozhlas, Hospodárske noviny, Roľnícke noviny so zameraním na životné prostredie, ale neskôr mi pribudla aj ekonomika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu