Nebudem tu rozpisovať návrhy mestských poslancov, primátora a miestnych samospráv, to by bolo na niekoľko obsiahlych článkov. Načrtnem celý problém z inej stránky.
Na samotnom mestskom zastupiteľstve a v TV Bratislava často počúvame, že parkovanie v Bratislave je téma, ktorá sa preberá už druhé volebné obdobie. Tie táraniny, ktorými nás masirujú stále dookola sa už nedajú pozerať. Viacerí poslanci a TV Bratislava klamú a majú asi takú výpovednú hodnotu ako dedinský rozhlas so zvučkou V dolinách. Ale aj tam sa vlastne dozviete viac.
To nie je téma tohoto a predchádzajúceho zastupiteľstva. Je to téma už dvadsať rokov. Roku 1998 vznikla mestská firma Mestský parkovací systém s.r.o., ktorá mala parkovanie v Bratislave riešiť. Popri nej existovalo viacero pokútnych firmičiek, ktoré sa na parkovaní v Bratislave dobre nabaľovali. Všetky sú zrušené. Mestský parkovací systém s.r.o. je v likvidácii od roku 2014. A likviduje sa už štyri roky.
Prečo sme sa za tie roky nikam nepohli? Aj preto, lebo v tejto mestskej firme pôsobili také čudá ako Peter Čiernik, bývalý starosta Starého Mesta. Ako skončil sa dočítate v rôznych článkoch. Patrik Lutter, mládež HZDS a Smer pozitív, ktorý je v súčastnosti priamo zodpovedný za jednu z najväčších ekologických zátaží v Bratislave, ale nájdete tam akéhosi pána Igora Dulu. To je stavebný funkcionár, ktorý pôsobil aj ako člen predstavenstva Dopravného podniku v rokoch 1994-1996 - to bolo obdobie začiatku veľkých rabovačiek, pôsobil aj ako konateľ a riaditeľ Mestského parkovacieho systému v rokoch 2002-2007. Ale nestratil sa. Dula už roky pôsobí ako poradca starostu Nového Mesta Rudolfa Kusého, vraj pre parkovaciu politiku a pôsobí aj v dozornej rade Novomestskej parkovacej spoločnosti s.r.o., firme, ktorá od roku 2012, teda od svojho založenia, nevykázala žiadny krok dopredu ohľadne zlepšenia parkovania, konkrétne v Novom Meste. Jediné čo robí je, že vyťahuje peniaze v vreciek daňových poplatníkov. Jej zadĺženosť už niekoľko násobne prekročila povinnosť dať firmu do konkurzu.
Podobným spôsobom pracuje bratislavská samospráva aj v súčasnosti. Myslíte si, že taký Jozef Uhler predseda dopravnej komisie mesta, neúspešný IT-čkár, ktorý si našiel teplé miestečko ako mestský poslanec a zástupca starostu za Jarovce a sedí v dozornej rade Dopravného podniku Bratislava a neviem kde všade inde sa týmto trápi? Cesty v Jarovciach im opraví mesto Bratislava, ohúri pár voličov a bude sedieť v zastupiteľstve až do smrti. Jeho plat a rôzne odmeny za sedenie prekračujú aj plat premiéra Slovenskej republiky. A to je cieľ. Len si pozrite nominácie mestských poslaneckých klubov, čim všetkých jeho, teraz už zrušený Pravicový klub zaprasil mestské podniky. Alebo vám pomôže Katarína Augustinič, ktorá je už ôsmy rok mestskou a miestnou poslankyňou a v súčasnosti aj poslankyňou BSK? Je členkou dopravnej komisie mesta, sedí v dozornej rade Dopravného podniku Bratislava a bohvie kde ešte. Predseda finančnej komisie miestnej časti Nové Mesto ju vyhodil z finančnej komisie, lebo sa - ak sa dobre pamätám - rok nezúčastnila zasadnutia. Jej pôsobenie v miestnej rade tiež nemalo dlhé trvanie, akosi sa jej nedarilo ani v dvoch mestských kluboch. Prešla toho viac ako Napoleon od Paríža po Moskvu. A sľuby, sľuby, sľuby. Teda, čo vet, to klamstvo.
Aj takýto ľudia sa nám točia v Bratislave okolo dopravy a parkovania. A s takýmito ľuďmi nezaparkujete v meste ani septembri a nezparkujú v ňom ani vaši pravnuci.