reklama

V lesoparku sa drevo kradne. Stále

Drevo v bratislavskom lesoparku sa kradlo odjakživa, ale nástupom nového riaditeľa roku 2015 sa tento rapídne zhoršil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu
(zdroj: Robert Puk)

Nedivím sa, terajšieho riaditeľa si podľa všetkých dostupných informácii dosadil mestský poslanec za Dúbravku Juraj Káčer, postrach bratislavských lesov. O jeho charaktere vypovedá to, že hlasoval za trojnásobne vyššiu ťažbu dreva a za budovanie asfaltových parkovísk priamo za zelených plochách. V roku 2016 boli bilbordy s jeho tvárou a tvárou bývalého župana Pavla Freša a so sloganom "Ja som SDKÚ" po celom meste. O rok na to už svietil po pravici Rudolfa Kusého a ako inak, proti Frešovi.

V krátkosti o riaditeľovi mestských lesov. Je to obchodník so sladenými nápojmi a výrobkami z bukasu. Ale asi predpokladali, že bude poslušný, do dôchodku mu pred zvolením chýbali štyri roky a volebné obdobie trvá práve toľko. Aj je. Výberovej komisii sa zrejme nepáčil lesný inžinier, ktorý úspešne založil niekoľko urbárnnych spoločností a bol pri zakladaní viacerých mestských lesov. V jednom z nich pri Bratislave som sa bol pozrieť. Radosť sa prechádzať. Len má jednu nevýhodu: vždy povie, čo si myslí. A o drevárskej mafii v bratislavskom lesoparku toho vie veľa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: Robert Puk)

Tento problém sa totiž ťahá od vzniku príspevkovej organizácie Mestské lesy Bratislava. V minulosti sa však o tom veľmi nehovorilo, bola oveľa vyššia ťažba a tam sa stratí čokoľvek. Preto výmena riaditeľa, ktorý bude na svojej stoličke len vegetovať je zbytočná.

Poviete si, riaditeľ nestihne všetko a nemôže kontrolovať každý meter štvorcový. Súhlasím. Na to je horár a lesný hospodár. Lenže našim lesným hospodárom je pán Ivičič, niekoľkonásobne neúspešný kandidát za poslanca a starostu, za mestskú časť Rača, najprv za HZDS a neskôr SMER. V mestských lesoch robí od ich vzniku a všetko nasvedčuje tomu, že už je dosť frustrovaný zo svojej práce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Robert Puk)

Horárom v najzdevastovanejšej časti lesoparku od Ahoja cez Kolibu až po Železnú Studienku je pán Antoš - biker a horolezec. Arogantný a veľmi nepríjemný. Presadzuje oveľa vyššiu ťažbu ako je a dôvodí to tým, že oni musia zarábať na dôchodcov. Zabúda, že jeho platíme my Bratislavčania a pri zníženej ťažbe dreva platíme ročne dotáciu 300 000 eur. Aj jeho výplatu. Pred niekoľkými týždňami som na neho na Železnej Studienke musel kričať, aby zliezol z bycikla - preháňal sa totiž po jedinej promenáde od bufetu smerom hore, kde je aj jediný zákaz jazdy na bycikli. Mamičky s deťmi mali čo robiť aby uskočili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zažil som všetkých predchádzajúcich horárov, ale kde objavili tohoto naozaj neviem.

Obrázok blogu
(zdroj: Robert Puk)
Obrázok blogu
(zdroj: Robert Puk)

Zlodeji dreva majú v jeho rajóne dreve otvorené. Jednak bola schválne zničená rampa na Ahoji, ktorá zabraňovala autám vstup priamo do lesa a tú druhú smerom na spodnú časť Cvičnej lúky na Kamzíku otvoril a zamkol.Tie rampy tam na náš permanentný tlak umiestnil bývalý riaditeľ mestských lesov, teraz sú zbytočné. Keď sme sa sťažovali, z mestských lesov sme dostali odpoveď, že oni ich môžu aj odstrániť.

Pokiaľ sa nevymenia viacerí ľudia v Mestských lesov Bratislava, o niekoľko rokov tam naozaj niektorí z developerov môže stavať sídlisko. Lenže smola, týmto problémom sa doteraz nechcel zaoberať nikto z metských poslancov. A ešte toľko: mestskí poslanci si asi neuvedomujú, že sú našimi zamestnancami a platíme ich my. Mali by si tak prinajmenšom pozrieť štatút hlavného mesta Bratislavy. Lebo inak sa namiesto lesa vyrastú ďalšie a ďalšie obrie stavby a namiesto ľudí sa budú po pláňach preháňať len bikeri. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Tých fotografii som dal len niekoľko, som v lesoparku denne a urobil som ich za posledných pár dní asi sto.
Tých fotografii som dal len niekoľko, som v lesoparku denne a urobil som ich za posledných pár dní asi sto. (zdroj: Robert Puk)
Robert Puk

Robert Puk

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  250x

Som projektový pracovník o.z. Projekt fórum, predtým som pracoval pre rôzne média, Slovenský rozhlas, Hospodárske noviny, Roľnícke noviny so zameraním na životné prostredie, ale neskôr mi pribudla aj ekonomika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu