Divné praktiky v Dopravnom podniku mesta Bratislavy

Autor: Robert Puk | 28.11.2018 o 13:38 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1643x

Tie divné praktiky tu panujú už roky, hlavne od čias, sa tento mestský podnik stal akciovou spoločnosťou. Bratislavčania si pamätajú na riaditeľov, predstavenstvá a dozorné rady tvorené mestskými poslancami.

Títo poslanci počas funkčných období zázračne zbohatli, nakoniec ako drvivá väčšina mestských poslancov. Hlasovania nie sú lacné.

Teraz tu máme toho ostatného, Milana Urbana, ktorého na doporučenie výberovej komisie vedenej mestským poslancom a teraz už aj starostom Jaroviec vymenoval jeho bývalý spolustraník z SDKÚ odchádzajúci primátor Ivo Nesrovnal. Podotýkam, že Jozef Uhler je zároveň predseda dopravnej komisie mesta a zastupuje 0,2 percenta voličov Bratislavy. O dopravnej situácii v Bratislave spoza pracovného stola v Jarovciach však vie asi toľko, ako ja o biochémii.

Aké sú teda tie divné praktiky Milana Urbana? Týkajú sa zamestnancov a ich pracovných podmienok. Keďže denne používam MHD a za tie roky sa poznám s mnohými vodičmi, všeličo sa dostane na povrch. Vodiči ďaleko presahujú mesačné pracovné výkazy, neraz odjazdia takmer 300 hodín. Za mzdu, ktorá len o niečo presahuje mzdu radového zamestnanca nášho podniku verejnoprospešných služieb. Keď sa riešila úprava miezd, riaditeľ dopravného podniku sa vyjadril, že mzdy nezvýši, ale radšej najmä Ukrajincov. No Srbov už nemôže, všetci odišli, keď dostali prvé výplaty. A Ukrajinci? Zatiaľ ich využívajú len na linky, ktoré nepremávajú v silných a exponovaných prevádzkach, a viacerí uchádzači neprešli psychologickými testami. Existuje niečo také ako Prevádzkový výkaz vozidla a tu som sa pozastavil na drobnej absurdnosti: pre Ukrajincov je písaný v azbuke. Nič proti azbuke, ale znamená to, že nevedia čítať v latinke? Ako potom porozumejú dopravným značkám, upozorneniam a nebodaj výstrahám? 

Neviem čo by mi povedali vo Viedni, ak som nastupoval ako vodiť MHD a vypýtal by som si Prevádzkový list vozidla v slovenčine. Asi by som veľmi neuspel.

Ten spomínaný výber riaditeľa dopravného podniku bol už veľakrát neskorumpovanými mestskými poslancami kritizovaný. Len pripomeniem, že medzi uchádzačmi boli kvalitní a skúsení kandidáti, so skúsenosťami v hromadnej doprave. Napriek tomu vybrali človeka so stavebným vzdelaním, z bankového prostredia s certifikátmi ako bankový manažement a oceňovanie privatizácie. Menedžeri proste fičia. 

Len pevne dúfam, že po týchto komunálnych voľbách už nenájdeme vo výberových komisiách, predstavenstvách a dozorným radách mená, ktoré tu bačujú posledné roky.

Isté je len jedno: s jedným z tých skorumpovaných mien sa v budúcnosti už určite nestretneme. Ten pán má teraz iné problémy: vysvetľovať orgánom činným v trestnom konaní pôsobenie v bratislavskom komunále. A nie je to ten, ktorého práve dnes odsúdili za korupciu (mimochodom bývalý SDKÚ). Podobné problémy, čakajú aj iných zastupiteľov. Aj toto je obraz tej slávnej bratislavskej pravice, ktorá už snáď dobačovala.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Gajdoš chce v Bratislave hrob neznámeho vojaka za státisíce eur

Socha komunistu Čulena skončí v sklade.

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo znamená, keď to dáte na Matoviča

Ako demokrati hľadali kandidát na prezidenta.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko chce bozkávať vence

Na klamstvách spoluprácu založiť nemôžeme.


Už ste čítali?