reklama

Nie, nie som konšpirátor

Pre SME píšem svoj posledný blog. Od 12. marca 2014, teda za päť rokov, som ich o bratislavskej komunálnej politike napísal 132.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Dôvodom je, že môj predposledný blog bol po dvoch dňoch stiahnutý s tým, že som porušil kódex blogera. Písal som v ňom o Návrhu na schválenie zmluvy o budúcej zmluve vecného bremena na pozemok registra “CK” KN, v Bratislave, k.ú. Staré Mesto, parcela č. 2976/29, v prospech Ing. Miroslava Trnku, ktorý schválilo mestské zastupiteľstvo na marcovom zasadní. Pán Trnka a aj pani Trnková na môj blog reagovali, že píšem lži a klamstvá. Nikto z redakcie sa neusiloval zistiť, či som v blogu písal pravdu, alebo nie. Napokon, za dva dni sa to ani zistiť nedá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Blog teda zmizol, zostali len osočujúce ohováračské a - samozrejme - anonymné komentáre, ktoré akože podpísal Ondrej Dostál. Anonym ním pravdepodobne myslel komunálneho politika a poslanca Národnej rady SR. To, že niekto zneužil jeho meno, si samozrejme redakcia nepreverila. Nenávistné a ohováračské komentáre, mnohé z fakových profilov, na moju adresu sú pod neexistujúcim blogom a aj pod ostatnými stále.

Aby som bol presný: technicky je stále na webe SME, ale skrytý, nenájdete ho. Najskôr sa mám totiž verejne ospravedlniť a doplniť svoj blog o ich stanovisko.

Blog sa cez víkend objavil na mnohých konšpiračných weboch. Možno to malo vyvolať dojem, že k nim patrím, a že som konšpirátor. Neviem, ako sa tam dostal. V sobotu a v nedeľu som na všetky stránky, kde sa objavil a ktoré som objavil, napísal žiadosť, aby ho okamžite zmazali. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlavné správy ho stiahli takmer ihneď, Infovojna mi na moju tretiu žiadosť napokon odpísala: “že sa chce so mnou telefonicky porozprávať”. To som odmietol, lebo odmietam akúkoľvek komunikáciu s podobnými stránkami. Blog napokon dali preč so slovami: “OK, ja ten clanok stiahnem, uz len z toho dovodu, ze prelinkovany odkaz uz nefunguje. Evidentne ste si to zmazali na svojom blogu a o autorske prava vam asi nepojde. Z vasej reakcie citim strach. Asi vam niekto vysvetlil, ze novodobej bolsevickej uderke sa na prsty nepozera :-) Je mi luto, ze sa nechate takto zastrasovat, ja vam ale problemy sposobovat nebudem. Clanok je stiahnuty na vasu ziadost.” A pokračoval: “Niekto vas ale musel donutit aby ste ponahanali nas, inak by nas nahanali pravnici bolsevickej uderky.” Ale sú na omyle. Áno, ja síce nemám peniaze na najepších právnikov, ako má korporácia, to je pravda, ale ak svoj blog sťahujem z konšpiračných webov, tak určite nie zo strachu. Jednoducho nerozumejú, že nechcem mať s nimi nič spoločné, nikdy som nemal a ani nebudem mať. Aj keď by som nemal kam písať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som uverejnil svoj blog, bol som administrátormi webu SME najskôr požiadaný, aby som blog opravil a verejne sa pánovi Trnkovi a jeho rodine ospravedlnil. Ale neviem, prečo by som mal: pani Trnková ani pán Trnka vo svojich reakciách nijako nevyvracajú samotnú podstatu veci, hlavne argumentujú tým, že ich žiadosť o zriadenie vecného bremena ležala na magistráte už "rok", teda dávno, a už to mohli mať viac-menej schválené v lete 2018. A tiež, že vlastne chceli celý dotknutý pozemok už dávno kúpiť, ale magistrát bol proti. A že to, že ten rok čakali a že musel ich žiadosť schváliť až nový magistrát, je len dôkaz toho, že na to nijako netlačili. Lenže nič z toho nič nemení na veci, o ktorej som písal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zarazilo ma, že práve teraz, keď spolu s novinármi bojujeme proti “náhubkovému” zákonu o práve na odpoveď - pretože takéto právo na odpoveď, ktoré chce SMER, by bolo automatické a každý dotknutý politik by mal v novinách rovnaký priestor ako redakcia - tak práve teraz sám denník SME jednoducho zablokuje môj blog, ktorý píše nepríjemné veci o nejakej korporácii. A to hneď, ešte skôr než sa pokúsili zistiť, či to, čo píšem, je pravda. Stačilo, že pán Trnka a pani Trnková vyhlásili, že sú to lži. To je pre mňa nepochopiteľné.

Nikdy som sa nedíval na to, z ktorej strany je ktorý bratislavský politik. Vždy som len skúmal pozadie mestskej politiky. Zaujímalo ma, čo robí ktorý z nich pre ľudí, pre obyvateľov, pre tých, čo platia dane. Či mu záleží na moci, peniazoch, vplyve alebo na tom, aby z Bratislavy bolo to najlepšie miesto pre život. Či rešpektuje požiadavky a potreby ľudí, kde má vzniknúť nové parkovisko, kde má byť zákaz vjazdu, ktorý strom vyrúbať, čo, kde a aké veľké postaviť alebo to robí pre to, lebo on sám je presvedčený, že to tak má byť! A to bez akejkoľvek diskusie, teda aspoň s tou verejnosťou, ktorej sa ich rozhodnutia týkajú. Nikdy ma nezaujímalo, či toho-ktorého politika podporuje ESET, Penta, HB Reavis alebo J a T. 

A už vôbec som nepísal svoje blogy preto, aby sa extrémisti a konšpirátori tešili. Robil som to vždy preto, lebo si myslím, že vedieť pravdu, aj takú, čo sa nám vôbec nepáči, je to najdôležitejšie. Ak sa budú veci z akéhoľvek dôvodu tutlať, tak sa nič nezmení. Raz sa utopíme v korupci a klientelizme a výsledok bude, že fašisti to tu prevalcujú. 

Ďakujem Vám, že ste čítali moje blogy.

Robert Puk

Robert Puk

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  250x

Som projektový pracovník o.z. Projekt fórum, predtým som pracoval pre rôzne média, Slovenský rozhlas, Hospodárske noviny, Roľnícke noviny so zameraním na životné prostredie, ale neskôr mi pribudla aj ekonomika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu